人気ブログランキング | 話題のタグを見る

Just Older / BON JOVI

Just Older / BON JOVI



Hey man,
it's been a while
Do you remember me?
When I hit the streets
I was 17
やぁ
久しぶり
俺を覚えてる?
業界に飛び込んだのは
17だった

A little wild,
a little green
I've been up and down
and in between
少しヤンチャで
少し青くて
浮いて沈んで
そこそこだった

After all these years
and miles of memories
I'm still chasing that dream
But I ain't looking over my shoulder
月日が流れ
思い出と歩んだ
まだ夢を追いかけてる
振り返らずに

I like the bed I'm sleeping in
It's just like me,
it's broken in
It's not old
just older
ベッドが好きだ
いつものベッド
俺みたいに
使い込まれて
年寄りじゃない
年を重ねただけさ

Like a favorite pair of torn blue jeans
This skin I'm in it's alright with me
It's not old
just older
お気に入りの
破れたジーンズみたいに
この身体とも
うまく付き合ってる
年寄りじゃない
年を重ねただけだ

It's good to see your face
You ain't no worse for wear
Breathing that California air
会えて良かった
君はちっとも変わらない
カリフォルニアに
住んでいるから

When we took on the world
When we were young and brave
We got secrets
that we'll take to the grave
And we're standing here
shoulder to shoulder
世界を相手に挑戦した
若くて 勇敢だった
墓に持ってく
秘密もあるさ
俺たちは肩を並べ
立ち向かってる

I like the bed I'm sleeping in
It's just like me,
it's broken in
It's not old
just older
ベッドが好きだ
いつものベッド
俺みたいに
使い込まれて
年寄りじゃない
年を重ねただけさ

Like a favorite pair of torn blue jeans
This skin I'm in it's alright with me
It's not old
just older
お気に入りの
破れたジーンズみたいに
この身体とも
うまく付き合ってる
年寄りじゃない
年を重ねただけさ

I'm not old enough
to sing the blues
But I wore the holes
in the soles of these shoes
ブルースを歌うには
俺は若すぎる
でも靴底はすり減り
穴があいてる

You can roll the dice
'til they call your bluff
But you can't win
until you're not afraid to lose
ハッタリを見破られるまで
サイコロを振り続けよう
負ける事を恐れたら
勝つ事は出来ない

Well, I look in the mirror
I don't hate what I see
There's a few more lines
staring back at me
Now the nights
have grown a little bit colder
鏡の中の俺
嫌いじゃない
少し増えたシワが
見つめ返してる
今では夜が
少し堪えるけど

Hey man,
I gotta run
Now you take care
If you see coach T. Tell him
I've cut my hair
I've kept my faith
I still believe I'm just...
Hey man
行かなきゃ
じゃあ またね
Tコーチに会ったら
言っておいて
髪を切り
信念を貫いてると
まだ信じてる
僕はただ…

I like the bed I'm sleeping in
It's just like me,
it's broken in
It's not old
just older
ベッドが好きだ
いつものベッド
俺みたいに
使い込まれて
年寄りじゃない
年を重ねただけさ

Like a favorite pair of torn blue jeans
This skin I'm in it's alright with me
It's not old
just older
お気に入りの破れた
ブルージーンズみたいに
この体だって
俺にはしっくりくる
年寄りじゃない
時を重ねただけさ

Commented by あき at 2022-05-09 00:10 x
早速和訳ありがとうございます。まさか2022ライブで出てくるとは思わなかったです。この歌が出てくると言う事は、これからも頑張ると言う事でしょうね。裏を返せば確実に衰えを感じているんでしょう。しかし大御所にはもっと頑張って欲しいです。来年には日本に来てくれる事を願ってやみません。
by kilioandcrow | 2022-05-01 06:14 | BON JOVI | Comments(1)

洋楽の歌詞対訳、歌詞和訳を中心にマイペースで進めていきます


by キリオ