人気ブログランキング | 話題のタグを見る

Happier / Ed Sheeran

Happier / Ed Sheeran



Walking down 29th and park
I saw you in another's arms
Only a month we've been apart
You look happier
29番通りの公園を歩いていくと
他の人と腕を組んでる君を見た
別れてからたったの1ヶ月
幸せそうだった

Saw you walk inside a bar
He said something to make you laugh
I saw that both your smiles were twice as wide as ours
Yeah, you look happier, you do
バーに入る君を見た
彼が君を笑わそうとしたんだね
ふたりの笑顔が僕らの2倍笑ってた
幸せそうだった 君が

Ain't nobody hurt you like I hurt you
But ain't nobody love you like I do
Promise that I will not take it personal, baby
If you're moving on with someone new
誰も君を傷つけない 僕は傷つけたようにはね
でも誰も君を愛さない 僕が愛したようにはね
偽らないって約束する
新しい人に気持ちが移るなら

'Cause baby you look happier, you do
My friends told me one day I'll feel it too
And until then I'll smile to hide the truth
But I know I was happier with you
だって幸せそうなんだよ 君が
友達も「いつかお前もそう思うさ」って言ったけど
それまでは笑って本音を隠すよ
わかってるんだ 君といて幸せだったって

Sat on the corner of the room
Everything's reminding me of you
Nursing an empty bottle and telling myself you're happier
Aren't you?
部屋の片隅に座ると
すべてが君を思い出させる
空のボトルを抱えて君は幸せだって言い聞かせる
…幸せだよね?

Ain't nobody hurt you like I hurt you
But ain't nobody need you like I do
I know that there's others that deserve you
But my darling, I am still in love with you
誰も君を傷つけない 僕は傷つけたようにはね
でも誰も君を愛さない 僕が愛したようにはね
ふさわしい人がいるのはわかってる
それでもね、まだ君を愛してる

But I guess you look happier, you do
My friends told me one day I'd feel it too
And until then I'll smile to hide the truth
But I know I was happier with you
だって幸せそうなんだよ 君が
友達も「いつかお前もそう思うさ」って言ったけど
それまでは笑って本音を隠すよ
わかってるんだ 君といて幸せだったって

Baby, you look happier, you do
I know one day you'd fall for someone new
But if breaks your heart like lovers do
Just know that I'll be waiting here for you
幸せそうなんだ 君が
いつの日か他の誰かと恋に堕ちる
でももし、恋人に心を砕かれたら
覚えていて、僕はここで君を待っている



■拍手ボタンでやる気が!
対訳を気に入ったら、拍手ボタンを♪
モチベーションが違います!

■曲はひとつの物語
翻訳は訳した人の数だけあります。
まず曲がどんな物語なのかを探るため直訳します。
内容と離れている場合、前後の文章を参考にしたり、熟語にして別の表現を探します。

■なるべく主語は省略する
主語が「明白な場合」には、なるべく省略しています。
ただ、韻を綺麗に踏みたい時は、主語をそろえたりしています。
「しばしば」「多くの」など直訳的表現も基本的に避けています。

■精度は期待しないでね
他に素晴らしい和訳をされている方も沢山いらっしゃいます。
正確さを求めるなら、歌詞カード付きの日本版CDの購入がおすすめ!
by kilioandcrow | 2022-11-07 05:25 | Ed Sheeran | Comments(0)

洋楽の歌詞対訳、歌詞和訳を中心にマイペースで進めていきます


by キリオ